dua budak hitam

This is a tree

masa aku tadika kecil dan comot
ada sebatang pokok dalam laman tadika
tiaptiap kali rehat
aku, yaya sepupu aku, dan budakbudak comel lain mesti berkumpul bawah pokokni
aktiviti terulung
panjat pokok!

yaya hebat
dia suka naik tinggitinggi
tapi aku loser
aku suka duduk rendahrendah
aku takut tinggitinggi
owh baru sedar, aku memg gayat dari kecik. ops

yaya cakap
'sha, naikla lagi'
aku tak nak
kami sepupu, perangai kami sama
cuma yaya lagi hebat!

*kring* bunyi loceng onomatopoeia =)
aku terus turun
nak cepatcepat masuk kelas gila skema
tapi yaya panggil
'sha, tolong aku, aku nak turun. aku xley turun'
ops. kena panggil cikgu
jadi cikgu pon datang selamatkan yaya
huhuhu

macam esei budak darjah 3

tapi serius,
aku rindu budak itam nama yaya itu dan zamanzaman comot itu =)

Comments

Popular posts from this blog

Parking Lot

Use Malay (L1) instead of English (L2) in English Lessons?

Nadia Anjuman