assalamualaikum cikgu

dulu masa kecik saya comot, comot sangat. kulit saya senang burn. kalau orang lain suka zaman kecikkecik dulu, zaman sekolah rendah, saya fikirfikir, saya tak suka mana kot. hahaha. tapi frankly, zamanzaman hingus dulu banyak mengajar tentang kehidupan. i mean dulu saya nampak itu as my weaknesses, tapi sebenarnya, itu baru titik mula.

saya dah cakap, saya comot, hitam. tak adanya orang nak bagi suratsurat cinta, ajak kapelkapel ni, sapiksapian je dapat. hahah. tapi saya tak kisah. nak kisah apanya, gila awal la nak bercinta dari darjah enam. owh tidak. sangatsangat awal. kakak angkat, abang angkat, lagilah tak pernah ada. tak nak pon. semak je. bagi sayalah.

paling obvious sukan. dulu saya ni loser. main sukan pon setakat lari dalam guni, lari berhalangan. apa lah sangat. selalu kena gelak. tapi saya tak kisah. tapi satu hari, till now i can still remember. kalau boleh nak rakam. nak gelak puaspuas. saya try lompat tinggi. tapi tak lepas. sumpah rasa bodoh dan kecewa sangatsangat. sebab menatang palang tu tak tinggi pon. and then i burst into tears. hahaha. gila bodoh. and then, there was my cousin kat situ. start from that day, he called me air mata dugong. stupid kan.

dalam education pon, saya bukan pilihan cikgu. even i got talent and knowledge, lambat sangat cikgu nak pilih. seriously, cikgu amatamat mengamalkan favouritism yang mana sangatsangat tak sihat untuk muridmurid. iskisk. hehehe.

tapi betollah. sekolah rendah cuma satu titik mula. semua berubah when i got into secondary school. semua. from failure, i try hard to success in life. tapi tak adalah berjaya mana pun.

ingat lagi, even i score koko and dapat 5a upsr, cikgu taknak pon tolong masukkan saya dalam sbp macam tolong muridmurid yang mereka suka. gila bias cikgucikgu neh. tapi kat sekolah harian biasa, i learn life and i meet true friends. dan kat situ semua berubah. saya tak lagi kena gelak sebab tak pandai sukan. anugerah olahragawati harapan okek. hahah. id been to mssd number of times. selected pergi sanasini in education. met with people who had changed my perceptions towards life. kira okla tu. =)

apaapa pon. saya tak rindu zaman sekolah rendah. tapi saya rindu jalan kaki balik sekolah sambil makan ice cream malaysia dalam pinafore yang comot.

Comments

Popular posts from this blog

Parking Lot

Use Malay (L1) instead of English (L2) in English Lessons?

Nadia Anjuman