Sampah yang bukan sampah masyarakat.

Cikgu A dan ETEMS

Situasi:
Sewaktu ETEMS berkuat kuasa.
Cikgu A:
Saya cadangkan ETEMS dimansuhkan. Tak da paedah. Sampah. Ini satu sistem yang GAGAL. Saya? Saya tak pernah ajar either Science or Math dalam English. Hello guys, students I bukan faham pon. Cuba untuk mencuba menggunakan Bahas Inggeris? Come on laaa. Tak da paedah.

Situasi:
Setelah ETEMS dimansuhkan dan bahasa pengantar untuk subject Math and Science di'revert' kepada Bahasa Inggeris.
Cikgu A:
HEI! Apahal elaun ETEMS aku ditarik balik? Pekeliling mana cakap elaun boleh distopkan camtu je? Memangla elaun tu 5-10% je dari gaji tapi it makes a different kot. Sampah betollah kerajaan ni. Aku nak bayar pinjaman my third car ni. Haish!

Buatlah konklusi anda sendiri. Situasi ini benar-benar wujud. Malu? Kelakar? Memang!

Comments

Popular posts from this blog

Parking Lot

Use Malay (L1) instead of English (L2) in English Lessons?

Nadia Anjuman