hati tisu


gambar ini aku curi dan crop dari page fb member sekolah rendah dan menengah aku

sebagai seorang insan, apakah perasaan anda melihat gambar diatas?
renungrenungkan



sebagai manusia
aku tergerak untuk membantu
aku mahu betulkan tudung mereka
dan sedarkan mereka
ada dunia lain selain dunia yang mereka ada
aku mahu kenalkan mereka
tentang citacita dan impian

aku sedih

mereka layak untuk berjaya
cuma mungkin mereka kurang upaya
aku mau lihat mereka berjaya
aku mahu tolong berikan apa yang aku upaya

tak pernah terlintas dalam hidup aku
menjadi seorang guru
dihantar ke pedalaman
mengajar insan yan mahukan ilmu

mungkin ini benar jalanku
mendidik insan yang benarbenar
dahaga ilmu

urgh!tak paham knp aku sedih tgk gmbr diatas

Comments

Popular posts from this blog

Parking Lot

Use Malay (L1) instead of English (L2) in English Lessons?

Nadia Anjuman